تبلیغات
وبلاگ علمی رهاورد - ● 14 راه کاهش احساس درد
 
جدید ترین مقالات و مطالب علمی را در وبلاگ علمی رهاورد ببینید.
وبلاگ علمی رهاورد
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 
یکشنبه 20 اسفند 1391 :: نویسنده : علی شیخ حسینی
در این مطلب ۱۴ راه برای کاهش احساس درد را برایتان می گوییم.


۱- پیاده روی

بیشتر راه بروید. یکی از بهترین درمان ها برای درد مزمن، پیاده روی می باشد.

درد باعث می شود فعالیت بدنی فرد کم شود. ورزش موجب آزاد شدن هورمون اندروفین می شود که این هورمون، ضددرد طبیعی در بدن می باشد.

بهتر است ۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید و یا راه بروید.

از استراحت طولانی در بستر خودداری کنید. مردم فکر می کنند استراحت کردن باعث کاهش درد می شود. اما امروزه، پزشکان استراحت زیاد را برای دردهای مزمن خوب نمی دانند.

خوابیدن در بستر برای مدت طولانی باعث ضعیف شدن عضلات می گردد و درد را بدتر می کند.

پس بهتر است به جای استراحت کردن، حرکت کنید.
در این مطلب ۱۴ راه برای کاهش احساس درد را برایتان می گوییم.


۱- پیاده روی

بیشتر راه بروید. یکی از بهترین درمان ها برای درد مزمن، پیاده روی می باشد.

درد باعث می شود فعالیت بدنی فرد کم شود. ورزش موجب آزاد شدن هورمون اندروفین می شود که این هورمون، ضددرد طبیعی در بدن می باشد.

بهتر است ۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید و یا راه بروید.

از استراحت طولانی در بستر خودداری کنید. مردم فکر می کنند استراحت کردن باعث کاهش درد می شود. اما امروزه، پزشکان استراحت زیاد را برای دردهای مزمن خوب نمی دانند.

خوابیدن در بستر برای مدت طولانی باعث ضعیف شدن عضلات می گردد و درد را بدتر می کند.

پس بهتر است به جای استراحت کردن، حرکت کنید.
طب سوزنی



۲- طب سوزنی

طب سوزنی برای برخی دردهای مزمن مفید است. اما آیا می دانید چرا این طب کمک کننده است؟

هیچ کس دقیقا جواب این سئوال را نمی داند، اما ممکن است سوزن ها باعث آزاد شدن ضد درد طبیعی در بدن شوند و یا انتقال پیام های درد را به مغز مسدود کند.


خواب شب

۳- خواب کافی

نه تنها درد، خواب شما را خراب می کند، بلکه خواب کم هم درد مزمن شما را بدتر می کند.

اگر درد باعث سخت خوابیدن شما می گردد، به پزشک مراجعه کنید.

خوابیدن در ساعت معین و بیدار شدن در ساعت مشخص، به خوابیدن خوب و کاهش احساس درد کمک می کند.


حل کردن جدول

۴- منحرف کردن فکر

پرت کردن حواس و منحرف کردن فکر از درد می تواند درمان کننده دردهای مزمن باشد.

مطالعات نشان داده است اگر فکرمان را مشغول چیز دیگری کنیم، مثلا حرف زدن، حل کردن جدول و یا خواندن کتاب، منطقه ای از مغز که درد را پردازش می کند، کمتر فعال می شود.



گوشت قرمز

۵- تغییر رژیم غذایی

ممکن است نوع غذای مصرفی بر درد شما تاثیر داشته باشد؛ مثلا خوردن پنیر در تشدید درد میگرن موثر است. گوشت چرب نیز ورم و درد بیماران روماتیسمی را زیاد می کند.

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و آن چه را که می خورید در آن بنویسید. ببینید چه غذاهایی باعث تشدید درد شما می گردند و از مصرف آنها خودداری کنید و ببینید که حالتان بهتر می شود یا نه.



نوشتن در دفترچه یادداشت

۶- توصیف درد

درد را نمی توان توصیف کرد.

برخی از افراد برای بیان شدت درد از اعداد ۱ تا ۱۰ استفاده می کنند، برخی دیگر از صورت های شاد و غمگین استفاده می کنند.



۷- تنفس عمیق

نفس عمیق بکشید. تنفس عمیق نیاز به محل خاصی ندارد و شما می توانید در هر جایی این کار را انجام دهید.



۸- ورزش استقامتی

تقویت عضلات با وزنه های کوچک ممکن است باعث کاهش درد شود.

این کار همانند دارو، برای کمردرد و آرتریت می تواند مفید باشد. با این حال قبل از انجام هر ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

استحکام و تقویت بدن موجب بهبودی انعطاف پذیری و تعادل می گردد.
مکمل های غذایی



۹- مکمل ها

از پزشک خود بخواهید یک مکمل برای شما بنویسد. تحقیقات نشان داده که برخی از این مکمل ها مفید می باشند.

مکمل روغن ماهی و گلوکزآمین باعث کاهش التهاب می شوند و برای درد مفاصل و آرتریت کمک کننده می باشند. قبل از مصرف هر نوع مکملی، با پزشک مشورت کنید.



ورزش یوگا

۱۰- یوگا

یوگا می تواند برای کاهش احساس درد مفید باشد.

تحقیقات نشان داده که انجام یوگا به طور مرتب می تواند درد را تسکین دهد، عملکرد بدن را افزایش دهد، خلق و خو را بهتر کند و مصرف داروهای ضد درد را کاهش دهد.



۱۱- فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی، شما تمرینات ورزشی را یاد می گیرید.



۱۲- گفتار درمانی

درمانگر و یا مشاور کمک می کند که با درد خود دسته پنجه نرم کنید و راه حل های عملی برای حل مشکلات کسب کنید.
عمل جراحی



۱۳- جراحی

برای بهبود برخی دردهای مزمن، با نظر پزشک متخصص، جراحی لازم می شود؛ برای مثال: بیرون زدن دیسک کمر باعث درد شدیدی می شود که با جراحی، آرام می شود.

البته جراحی هم عوارض مخصوص به خود را دارد.



داروهای مسکن

۱۴- داروها

تنها داروهای ضددرد مفید نیستند، بلکه برخی داروهای ضدافسردگی و داروهای ضد صرع نیز ممکن است برای کاهش درد مفید باشند. البته باید با مشورت پزشک دارو بخورید.

ولی این را هم به یاد داشته باشید که زیاد از قرص های مسکن استفاده نکنید.

استامینوفن، ژلوفن و بروفن مسکن هایی هستند که بدون نسخه پزشک هم می توانید آنها را از داروخانه بخرید. اما اگر این داروها را به مقدار زیاد و برای مدت طولانی مصرف کنید، عوارضی برای شما خواهند داشت.




نوع مطلب : سلامتی و بهداشت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 20 اسفند 1391 07:34 ب.ظ

سلام
وبلاگ جالبی دارید
امیدوارم که موفق باشید
اگه روزانه بروزش کنید میتونه وبلاگ خوبی باشه
http://www.goldniaz.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

کاربر گرامی سلام از حسن انتخاب شما متشکریم
شما میتوانید نظرات خود را از طریق ایمیل
*ali.shh93@gmail.com*
و همراه( 09186185185) با ما در میان بگذارید ، ضمنا" هر گونه کپی برداری از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. باتشکر فراوان

مدیر وبلاگ : علی شیخ حسینی
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب این وبلاگ ؟








جستجو